Saturday, July 5, 2014

En ny generasjon av unge kvinnelige grønnbloggere

Er rosabloggerne på veg ut, og ser vi en ny generasjon av unge kvinnelige grønnbloggere ta deres plass?

Inntil nylig var jeg ikke klar over denne underskogen av vakre, unge, kvinnelige grønnbloggere. De er ikke fanatiske miljøvernere, men opptatt av klær og design lik rosabloggerne, men hvor de lager sine egne vidunderlige kjoler av naturtekstiler og gjenbruk. Og de drømmer ikke om stor barbie-villa i suburbia, men om et lite halmhus i et fellesskap, i et natursamfunn eller en økolandsby. Hvor de kan ha en urtehage og praktisere permakultur. Jeg simpelthen elsker disse jentene!

Her er et lite utvalg grønnbloggere:









Mitt håp er at min egen datter en dag skal bli en grønnblogger. Blir hun rosablogger vil dette kjennes som en skuffelse, og jeg vil ha sviktet som far. Enn så lenge får jeg forsøke å påvirke henne så godt jeg kan i positiv retning, ved å ta henne med på turer etc. Dessverre har vi ikke noe natursamfunn vi kan flytte inn i, hvor hun virkelig kunne fått utvikle seg til en grønnalv.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...